06 - Industrien vender heim

8.1. Industrien vender heim att - Kleven Maritime (Ulsteinvik):

Der er fleire grunnar til å tenke på Ulsteinvik og Kleven Verft som "case" både for ny industri og "ny arbeidar". Dei er gode der, dei har nyleg skaffa seg merksemd som "industrien som flaggar heim" med sveiserobotane sine - og dei har ein framsynt leiar der - Kjersti Kleven - som ikkje berre er ein av dei fremst inbdustrileiarane i landet, men somn attpåtil er leiar av interesseorganisasjonen Norsk Industri.

http://www.nrk.no/mr/kleven-flagger-hjem-1.8262600 - Et av landets største verft, Kleven Maritime i Ulsteinvik, går til innkjøp av avanserte roboter for å flytte byggingen av skrog tilbake til norsk jord.

- del av ein ny (kinesisk initiert) trend:

Plasto har hentet hjem all verktøyproduksjonen fra Kina, mens Kleven Verft har begynt å lage skipsskrog i Norge etter at de i flere år ble produsert i Polen. Flere møbelprodusenter har hentet hjem produksjonen.

Skarpenord på Rjukan:

I løpet av de siste årene har Rjukan bedriften Scana Skarpenord flyttet stadig større deler av produksjonen til Østen, blant annet til Korea. Nå har imidlertid bildet endret seg.

- Det dreier seg om produksjon av komponenter til såkalte hydrauliske aktivatorer, komponenter som inngår i styresystemer til skip, forteller administrerende direktør i Scana Skarpenord, Ragnar Øhrn, til TA.

- Til nå har vi både kjøpt godset og maskinert delene i Korea, men nå er maskineringen flyttet hjem. Årsaken er at vi nå har teknologi her hjemme som gjør det mulig å produsere rimeligere.

    • Produksjonen i Korea har for øvrig foregått hos en underleverandør som ikke har hatt spesialisert utstyr tilpasset våre behov. Det er også en del av årsaken til at det blir billigere å produsere på Rjukan.http://www.ta.no/nyheter/article1280690.ece

8.3 National Oilwell Varco - Kristiansand

Ei av Noregs største industribedrifter - 2850 tilsette i 2013, tredje største eksportbedrift i 2012.

30.000 tilsette internasjonalt.

Utviklar kraner og hydraulisk / mekanisk løfte-, bore- og transportutstyr primært for skip og offshore oljeverksemd. Dei tilsette i Noreg er i all hovudsak ingeniørar, eit lite mindretall er fagarbeidarar på "modellverkstad" som lagar pilotversjonarffav nytt utstyr, pluss reisereparatørar / servicepersonell / instruktørar sm reiser ut for å ha oppsyn med produksjon og montering på verft i andre deler av verda (Asia)

- oppslag i FVN 8/1-14 - rapport utvikla av Menon Business Economics